Уширение
Оцінка колії та допустимі швидкості руху поїздів при розширенні колії
Ступінь відступу |
Розширення, мм, при нормі ширини колії, мм |
Оцінка за |
Допустима швидкість, км/год |
||||
1520 |
1524 |
1530 |
1535 |
1540 |
|||
I |
до 81,2 включно |
до 6 вкл. |
0 |
встановлена |
|||
II |
понад 81,2 до 15 включно |
понад 81,2 до 11 включно |
– |
0 |
|||
III |
понад 15 до 20 включно |
понад 11 до 16 включно |
– |
– |
10 |
||
IV |
понад 20 до 26 включно |
понад 16 до 22 включно |
– |
– |
– |
100 |
60 |
V |
понад 26 до 28 включно |
понад 22 до 24 включно |
понад 16 до 18 включно |
понад 11 до 13 включно |
понад 6 до 8 включно |
500 |
25 |
понад 28 |
понад 24 |
понад 18 |
понад 13 |
понад 8 |
1000 |
рух закривається |
- 1 На ділянках з встановленою швидкістю руху 50 км/год і меншою І ступінь – до 10 мм включно, II ступінь–понад 10 до 15 мм включно. При цьому ширина коліїне повинна перевищувати 1546 мм.
- 2 На ділянках з встановленою швидкістю руху 140-160 км/год І ступінь – до 6 мм включно
Довжина відхилення за шириною колії для даного ступеня виміряється по лінії обмеження попереднього ступеня, а саме: довжина відступу V ступеня вимірюється по лініях, які обмежують відступ IV ступеня; довжина відступу IV ступеня вимірюється по лініях, що обмежують відступи III ступеня, і т.д. Приклад визначення довжини відступу і нарахування за них балів показано на рис. 6. Оцінка в балах цього відступу дорівнює Ах500+(Б-А)х100+(В-Б)х10+(Г-В)х1. На вагонах ЦНИИ-2 відстані А, Б, В, Г виміряються на стрічці та підставляються у мм. Відступи за звуженням колії оцінюються аналогічно.
Рис. 6 Оцінка відступів за шириною колії
При розшифровуванні й оцінці відступів за шириною колії в місцях переходу від однієї норми до іншої довжина і ступінь відступів визначаються так, як показано на рис. 7. При цьому лінії, що обмежують ступені відступів на розширення проводяться як для більшої норми ширини колії, а на звуження – як для меншої.
Рис. 7 Визначення величини і довжини відступу за шириною колії в місці переходу від однієї норми до іншої:
1 – довжина відступу; 2 – величина відступу II ступеня; 3 – лінії, що обмежують ступені відступів; 4– базова лінія.
Примітка. При проведенні ліній допусків і ступенів відступів усі вимірювання ведуться від базової лінії, що відповідає номінальній ширині колії.
Стан колії у кривих, що утримуються за нормою 1520 мм і що одержали в процесі експлуатації рівномірне розширення, дозволяється розшифровувати та оцінювати за нормами, встановленими для колії 1524 мм. Перелік таких кривих встановлює начальник дистанції колії.
При вимірі відступів ширини колії та положення рейкових ниток в плані, запис на стрічці може викривлюватися за рахунок порушення контакту вимірювальних роликів з робочою поверхнею головки рейки. Такі місця вилучаються з балової оцінки.