Незбіжність границь відводів підвищення та кривизни у перехідних кривих.
Границі відводів підвищення і перехідних кривих (відвід кривизни) повинні співпадати між собою. Допускається незбіжність цих границь до 20 м (30 м при швидкостях до 100 км/год). На перехідних кривих довжиною 80 м і менше незбіжності границь не повинні перевищувати 1/4 (3/8 при швидкостях до 100 км/год) їхньої довжини. При визначенні незбіжності границь слід враховувати зміщення в записах рівня та стріл вигину у плані, а також принцип запису стріл вигину, при якому стріли з’являються коли перший візок колієвимірювача заходить на перехідну криву, а середній вимірювальний ролик знаходиться ще на прямій.
Кожні 10 м недопустимої величини незбіжності границь відводів підвищення і перехідних кривих оцінюються в 10 балів. При цьому оцінка кілометру на ділянках, де встановлена швидкість понад 140 км/год, не може бути „відмінно”.
Крім того у колієвимірювальних вагонах, обладнаних автоматизованою системою розшифровування, при недопустимій величині незбіжностей границь відводів підвищення і перехідних кривих перевіряється значення швидкості зміни непогашеного прискорення (, м/с3) між початками границь та між їх кінцями (рис. 18 а, б), а при довжині перехідної кривої менше 45 м також між останнім початком та першим кінцем відводів (рахуючи зі сторони прямої в сторону кривої) (див. рис. 18 в) за формулою:
де і і - величини непогашених прискорень на початку або наприкінці відводів кривизни та підвищення, м/с2;
- величина незбіжностей початків або кінців відводів підвищення і кривизни чи відстань між останнім початком та першим кінцем відводу, м;
Значення непогашених прискорень визначаються за формулою:
де - максимальна встановлена швидкість руху пасажирських поїздів, км/год;
, - фактичне підвищення зовнішньої рейки (мм) та фактичний радіус (м) у точці i визначення прискорення.
Значення розраховується за формулою:
, (3)
де - стріла вигину (мм) у точці визначення прискорення i на стрічці, мм;
А- коефіцієнт, що залежить від геометричних характеристик вимірювальної системи. Для вагонів ЦНИИ-2 А=17863.
Якщо розрахована величина за модулем перевищує встановлене значення ([]=0,6 м/с3) або в однієї з точок, що розглядаються, для пасажирських поїздів перевищує нормативне за умови комфортабельності пасажирів 0,7 м/с2, тоді на діаграмі вказується відповідне значення (,) для аналізу та планування колійних робіт.
Для оцінки відповідності підвищення встановленій швидкості руху пасажирських поїздів в круговій кривій непогашені прискорення визначаються на всій її протяжності. Величина максимального непогашеного прискорення, що перевищує встановлені норми, також вказується на діаграмі.
Точки визначення непогашених прискорень при незбіжності границь відводів підвищення і перехідних кривих та в коротких перехідних кривих
h – запис рівня; f – запис положення колії за планом (стріли вигину); а) незбіжності на початку перехідної кривої; б) незбіжності наприкінці перехідної кривої; в) коротка перехідна крива; 1, 2 – точки, в яких визначають прискорення.